jeudi, mai 07, 2020

MUNICH -VERONA(Alforges, ESTIU 2014)

Vols: Barcelona- Munich,  Verona- Barcelona.

Caixes bici avió:  A Barcelona a Probike en donen gratis, i a Verona en vam trobar una però ens van fer pagar.

Persones al viatge: 2

Material:
Personal:  Bici Btt(Lapierre Pro Race 200), porta-alforges, alforges(Orlieb impermeables), pops, culottes, maillots,Primalof i impermeable- paravent(Northface hightvent) alguna muda per anar per ciutat, bambes amb cales(Shimano),Càmera de fotos, Mapa de carreteres (Michelin Itàlia),aïllant i sac, aigua, barretes, fruits secs, carmanyola, coberts, eines i recanvis bici.
Comú: tenda, fogonet, menjar, sabó(personal i per plats).

Avituallaments:A Àustria i Itàlia no vam tenir problema en trobar fonts, peró a Baviera als pobles no en vam trobar i la que venien era amb gas.(la majoria). Supermercats en trobavem a la majoria de pobles on vam dormir. En general era més variat i més bo pel nostre gust, el menjar italià que el germànic(Àustria i Alemanya).

El primer dia vam volar a Munich directament i hi vam dormir, fent nit a un hostal, i visitant una mica la ciutat. Val la pena passar-hi un dia o dos i fer una cervesa i una carnada de carns i botifarres alemanyes.
El millor és deixar-se perdre pel casc antic.(Marienplatz, i voltants).

1a etapa: Munich-Seeshaupt(Llac de Stamberger)

Distàncià: 54km

Atenció a: a perdre's per Munich i a perdre's pels boscs de Baviera.
Dormim a: Càmping a Seehaupt

El dia següent comprem menjar i aigua, i agafem les bicis i les alforges i comencem el viatge amb moltes ganes. Les dues primeres etapes semblen de transició però no ho són. Si busquem bé podem circular per pistes forestals per dintre de uns boscs densos i preciosos, fins al llac d'Stambergersee. Cal buscar bé, ja que nosaltres ens va perdre en algun punt i vam haver de fer algun km de més.
Per sort eren més o menys plans i els vam gaudir.
 Quan vam arribar a Stambergersee ens va començar a ploure, i vam agafar una carretera pel costat dret del llac, fins a Seehaupt. Allà vam decidir dormir al càmping, ja que vam preferir partir les dues primeres etapes en 2.(algú fort ho pot fer amb una).
El llac és un bon lloc per dormir,és un lloc força bucòlic, amb una bona posta de sol.

2a etapa Seeshaupt- Garmisch

Distància:50km
Atenció a: Tràfic
Dormim a: Càmping a Garmisch (prop de Grainau)

Aquesta etapa sí que va ser més de transició, ja que no vam saber trobar pistes forestals que evitessin la carretera, i era una carretera força transitada,
El més bonic és l'arribada amb el imponent  Zugspitze (2962m), just a sobre de Garmich.(hi ha un telefèric), El Zugspitze és la muntanya més alta d'Alemanya, cosa sorprenent, ja que amb comparació amb els seus veïns dels alps, no és gaire alta. A més Alemanya toca durant tota la seva frontera sud amb els Alps.
Vam dormir en un càmping.(entre Garmisch i Grainau n'hi ha varis). Pel dinar vam fer entrepans que haviem fet nosaltres, l'aigua també la portàvem.
A Garmisch hi trobem supermercats i llocs pers sopar

Etapa 3 Garmish- Insbruck

Distància:54km

Desnivell: 641 m positius, i 765 m negatius.

Atenció a: La baixada de Mittenwald a Zirl.(Si us enganxa la policia austríaca per la carretera us posaran multa)
Dormim a: Hostal a Insburck, no ens posen problemes, per guardar les bicis.
Punt més alt de la rutaMittenwald(1219m)(frontera Baviera-Tirol)

Sortim de Garmisch per una carretera més tranquil·la, a l'esquerre del Zugspitze direcció les pistes d'esquí de Mittenwald i la frontera amb Àustria.
La pujada és suau i agradable, amb les vistes de la vall de Garmisch, fins a entrar a l'altiplà on canvia el paisatge i es torna menys civilitzat i més alpí. però és la primera pujada del  viatge, i és millor anar tranquil i disfrutant, ja que sinó, amb les alforges a la llarga es paga.
A dalt a Mittenwald trobem un altiplà fins a creuar la frontera, on acabem de pujar i ja baixem en picat fins a Insbruck, bona baixada.(Mentalment millor no emocionar-se pensant que ja arribem perquè queden uns últims kilometres per pla).

Insbruck és una ciutat que val la pena visitar i passejar-hi. Hi trobem de tot per avituallar-nos.

Etapa4 Insbruck- Zell am Ziller

Distància: 62 Km

Desnivell: 270 m. positius, i 178 m negatius.(Aquests són els desnivells exactes)el desnivell de la foto segueix la carretera, llegir ressenya més abaix.

Atenció a: Agafar pistes i carreteres que van pels pobles, més bonic, agradable i sense cotxes. no seguir la carretera principal(com a la foto).

Dormim a: Càmping a Zell an Ziller

Nota:Aquí trobem una via d'escapatòria pels que no volen fer tants ports a Dolomites. Innsbruck- Bolzano, és mes directe que la ruta que fem nosaltres.(120km, 1500m de desnivell)

Sortim d'Innsbruck direcció el poblet d'Ampass,Volders, Pill, Shawaz fins a Rotholtz. És una carretera agradable de pedalar que transcorre una mica per sobre del riu Inn, però seguint el seu recorregut, per uns boscos molt bonics i amb ambient de muntanya.
Un cop arribem a Rotholtz agafem la vall i ens dirigim a Zell am Ziller, per una vall ample i plena de poblets bucòlics de mitja muntanya.

Etapa5 Zell am Ziller- Kaprun(per Gerlospass)

Distància: 90 Km

Desnivell:1200 m. positius, i 1000 m negatius.

Atenció a: Primer port d'entitat del viatge, Gerlospass,  També vigilar que no hi són tots els càmpings que surten en els mapes.

Dormim a: Càmping a Kaprun

Ens aixequem d'hora i enfilem una carretereta preciosa que puja fins a l'estació d'esquí de Gerlos, on hi ha un llac i bones vistes del massís del Grossvenediger
Després comencem una divertida baixada fins a Mittersill i despres planeja al costat del riu fins a Kaprun.

Etapa 6 Kaprun- Lienz

Distància: 92 Km

Desnivell: 2280 m. positius, i 2371 m negatius.

Atenció a: És la etapa més dura, hi ha un port preciós el Grosspass a tocar del Grossglockner, el cim més alt d'Àustria. però mooooolt llarg i amb bones rampotes, que amb les alforges s'han de prendre amb calma. També té una sorpresa final en forma de port de 250 m de desnivell just abans d'arribar a Lienz. No desmoralitzar-se menjar una mica i acabar d'arribar.

També cal vigilar el tràfic, és un port turístic.
Canviar de roba i posar roba no suada a dalt del grosspass.
Dormim a: Hostal a Lienz

Sortim de Kaprun ben d'hora  després d'esmorzar un plat de pasta, ja que ja sabem el que ens ve, i tot i així encara vam haver d'anar picant durant tota la pujada.
Al principi la carretera s'enfila pel costat del riu i vas fent bé, peró quan s'enfila cap a la carena comença a  fer corbes i ja no para fins a dalt. Cal anar en compte mentalment perquè a dalt hi ha una petita baixada que et penses que ja has arribat(2400m), però no, encara queda la rampa final amb neu al costat. a 2600 m. d'alçada.

La pujada és molt estètica amb corbes que vas veient i descomptant tota l'estona, i desde les corbes i a dalt hi ha unes vistes impressionants del cim i la glacera del Grossglockner.

A dalt val la pena reposar forces, però no perdre gaire el temps ja que tenim tota la baixa(45 km) i una última pujada fins a Pezzelberger i baixada a Lienz.
Val la pena posar roba seca abans de començar a baixar la baixada és llarga i la pujada la sues molt

Després queda un últim esforç de 250 m de desnivell i ja baixes fins  Lienz.

A Lienz hi han tots els serveis. De fet nosaltres en vam haver d'estar un dia de més a Lienz ja que vam patir un problema mecànica que només podia arreglar el taller.(i ens va passar el diumenge al matí quant sortíem  cap a Cortina, vam haver d'esperar al dilluns per trobar un taller obert.

Etapa 7 Lienz- Cortina d'Ampezzo(per les Tres Cime)

Distància: 94 Km

Desnivell: 1900 m. positius, i 1378 m negatius.

Atenció a: Evitar les carreteres generals, de Lienz a Dobiacco hi ha carril bici bo. i a Dobiacco pista fins, a auronzo i Misurina. molt recomenable deixar les alforges a Misurina i pujar al refugi Auronzo(al peu de les tre cime di Lavaredo.)

Dormim a: Càmping a Cortina

Sortim pedalant desde Lienz per un carril bici molt agradable que ens porta fins a la frontera italiana i fins a Dobiacco. Allà ens desviem del recorregut de la cearretera principal i agafem la vall i la pista, direcció Misurina, peró una vall ample, i planera molt agradable. i amb unes parets impresionants. bon lloc per dinar, ja que hi ha molts llacs.
Quant arribem a Misurina, deixem les alforges amagades i pugem al refugi d'Auronzo, lloc amb unes vistes privilegiades de les Dolomites i de les Tre Cime di Lavaredo.
Després última baixada fins a Cortina, dormim a un càmping direcció sud, però hi ha tot tipus d'allotjaments.
Cortina també disposa de serveis, supermercats, restaurants,...
Com que és el primer poble italià que trobem ens posem les botes menjant. ja que fins ara el menjar el menjar no era gaire bo ni variat.

Etapa 8 Cortina-Peu de la marmolada
Distància: 45Km

Desnivell:1700 m. positius, i 1500 m negatius.

Atenció a: En el mapa s'ha de seguir la ruta gris que va per il Paso di Giau, i després pel colle di santa lucia. un cop a Caprile agafem la carreta
Dormim a: Càmping a 10 km(Malga Ciapela) de Caprile cap a la Marmolada. És un hostal que té càmping. La primera idea era dormir amb tenda però va diluviar i vam agafar nit d'hostal.

Vam sortir de Cortina, i vam començar un port espectacular i menys conegut que el de Falzarego(ruta alternativa), ja que era igual de dur, però menys conegut i així no teniem tant tràfic.

Comencem per la mateixa carretera que Falzarego, però al cap de 3 km agafem un desviament a l'esquerre cap Il Paso di Giau. el desviament és just després d'unes edificacions i abans d'unes cases i una corba tancada.
Primer la carretera transcorre durant uns kilometres agradable, entre boscos, amb cortina i les dolomites a l'esquena.
Peró al cap d'uns kilometres comencen les corbes,dignes de qualsevol gran port. Després desapareixen els arbres i apareix un ambient alpí amb parets al voltant.
Quan arribem al coll podem disfrutar d'un descans i menjar.
I enfilem una baixada vertiginosa fins a Selva di Cadore. on agafem un desviament a la dreta per anar fins al Colle Santa Lucia, on una mica més endavant tenim unes vistes espectaculars de Caprile(val la pena para a veure-les).
Quan arribem a Caprile pensant que teniem càmping, ens diuen que està a 10km, el que no pensavem és que son 10 km al mig de la Marmolada...
A menjar i amunt....
El càmping-alberg es troba sortint de un dels túnels a mà esquerre., el poble és diu Malga Ciapela.

Etapa 9 Malga CiapelaCaprile-Trento
Distància: 105Km

Desnivell:1700 m. positius, i 1500 m negatius.

Atenció a:Calcular bé els tempos, i millor tenir reservada alguna cosa per dormir a Trento
Dormim a: Trento a un bread and breakfast

Vam sortir amb mal temps i vàrem fer tota la Marmolada amb mal temps, no vam veure gens de vistes ni glaceres. Un cop al coll vàrem baixar. i després comencem, una llarga baixada. fins a Trento per Valdifassa. Paissatge molt variat tota l'estona.

Etapa 11 Trento- Riva di Garda

Distància: 48Km

Desnivell:700 m. positius, i 900 m negatius.

Atenció a:Vigilar enganxar bé la carretera, nosaltres ens vam posar en un túnel sense voler.Un cop passat el primer port, hi ha carrils bici entre els fruiters fins a Garda.
El camping de riva di Garda està força ple a l'estiu.

Dormim a: Càmping a Riva di Garda.

Al principi hi ha una carreterera amb un petit porta, peró un cop arrivem al primer poblet, ja enganxem un carril bici molt i molt agradable entre fruiters bonissims.(la zona és denominació d'origen).
Quant arribem a Garda val molt la pena fer-se un bon bany. hi ha algunes habilitades com a platja.

Etapa 12- Lago di Garda- Verona

Distància: 75Km

Desnivell: 500 m. positius, i 500 m negatius.

Atenció a: Intentar anar per la riba correcte del riu, i intentar arribar a Verona per carreteres el més petites possibles.

Dormim a: Verona

Aquesta és una etapa que podem dividir en 2, una part disfrutona al costat del llac de Garda. i una altra de transició, en que ens fiquem a l'area metropolitana de Verona amb tot el que això comporta.
Verona és una ciutat preciosa, amb molta història i encant.
A més a més ´s la ciutat protagonista de Romeu i Giuletta.

Aquí a Verona anem a una botiga on ens cobren per la caixa de la bici.
En aquest aeroport, com que és petit, em posen més pegues per portar la bici a l'avió.
Peró al final arribem bé a Barcelona.
Gran viatge, molt i molt recomenable!

samedi, mars 21, 2020

TREKING MESTIA-USHGULI (Svaneti, Georgia) (estiu 2018)

El que havia de ser un trek d'aclimatació per fer el Tetnuldi i el Kazbek, va acabar sent el més bonic del viatge, ja que ens va entrar mal temps i no vam poder fer cims.
És un treck molt i molt recomenable i adaptable a tots els nivells.

Com a logística vam fer 2 dies a Tbilisi, i després autobus fins a Mestia.
De tornada, taxi a Mestia i bus de tornada fins al Kazbek, on vam alguna excursió recomenable pero amb molta pluja, i després a Borjomi on vam poder alguna excursioneta mes, a part d'anar a visitar un poblat antic ficat en unes coves.(molt interessant i curiós)
Menjar el vam anar comprant a poblets, cal vigilar, ja que la majoria dels poblets no tenen res de menjar.

Etapa1 Mestia- Tsvirmi

Distancia: 24 km
Desnivell:1200m positius
Punt mes alt:  Hatsvali (1900m)

Nosaltres vam fer una variant molt més vistosa, que feia tota la carena, desde Mestia fins a Tsvirmi passant pel Hastsvali.
La ruta normal segueix el riu i s'uneix a la segona etapa. Val a dir que anar pel riu és més fàcil de fer, pero que anar per la carena et permet adquirir unes panoràmiques precioses del massís del Ushba, i el massís del Tetnuldi.

Etapa2 Tsvirmi- coll de Chkhutnieer 2700m

Distància: 30km
Desnivell:  1800m

Etapa preciosa, sobretot la segona meitat quan deixes Haddishi i entres en una vall preciosa, verda amb flors i planera. Vas seguint el riu fins quasi fins a la glacera.
Al final has de creuar el riu, pots fer-ho amb uns cavalls o caminant. Depent de la resistència al fred que tinguis.
La distància és curta, i pagues bastant, peró l'aigua ve directe de la glacera.
Hi ha molta gent que dorm abais a uns prats abans de creuar, nosaltres vam dormir sols a dalt la carena.(coll)

Etapa 3 Coll Chutnieer- Ushguli

Km:20km
Desnivell: 800m positius 1800 negatius

Nosaltres vam seguir el camí normal anant per Kaal i després pista molt transitada i perillosa fins a Ushguli. Hi ha un corriol que saltant per un coll a 3000m et saltes la carretera i arribes a Ushgulli des del peu del Shkhara.(5000m)
La etapa és molt bonica segueix una pista amb prats verds de fons que baixa fins a Kaal. Allà arribes a Ushgulli el final del Treking